Sociala medier

Sociala medier är numera en viktig del inom alla branscher för företagarens kommunikation med sina kunder. En av de största aktörerna inom sociala medier är Facebook, intresset ökar kraftigt bland företagarna att vara tillgänglig via denna aktör. Facebook når idag ut till hela 60% av den svenska befolkningen och att plattformen är den källa som genererar mest trafik till sajter av de sociala medier som finns.

Marknadsföring och strategi för Sociala medier

När man diskuterar marknadsföring via sociala medier kanske du tänker på en strategi för att få fler anhängare på Twitter eller “gillar/likes” på Facebook. Men marknadsföring via sociala medier erbjuder fler möjligheter! Visste du att sociala medier alltmer påverkar dina resultat i sökmotorerna? Svensk Mediarådgivning levererar bevisat effektiv marknadsföring via sociala medier. Varför uppfinna hjulet på nytt?

Marknadsföring via Sociala medier med Svensk Mediarådgivning leder till mätbara resultat. Är du ute efter roliga virala klipp, populära appar eller serviceorienterade applikationer har du kommit fel – vi på Svensk Mediarådgivning fokuserar snarare på det vi är riktigt bra på, användning av sociala medier för att bygga varumärke, skapa nya kunder och skapandet av innehåll som passar behoven hos din målgrupp.

Vår strategi med Sociala medier

  • Strategi för Sociala medier: Vilka möjligheter erbjuder sociala medier för dig? Hur kan du använda sociala medier som Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn och Google+ för att marknadsföra din organisation? Svensk Mediarådgivning hjälper dig att nå ditt mål, att bedöma behoven och översätter detta till en praktisk, resultatinriktad social mediestrategi.
  • Annonsering på Instagram: Vissa målgrupper är idag mer aktiva på Instagram än de är på Facebook, nå ut till dessa genom att annonsera antingen med video eller bilder.
  • Annonsering på Facebook: Facebook-annonser ger helt nya möjligheter att på ett effektivt sätt nå din målgrupp. Komma i kontakt med potentiella kunder och bygga ditt varumärke bland Facebook-användare per segment på intressen och demografiska egenskaper.
  • Annonsering på Twitter: Med sponsrade konton kan du på relativt kort tid expandera antalet anhängare av ditt företag eller varumärke. Via sponsrade Tweets får ditt budskap uppmärksamhet från Twitter-användare som är intresserade av din produkt eller tjänst.
  • Annonsering på Linkedin: Säljer ni tjänster och produkter, och du vet precis vem de viktigaste påverkare och beslutsfattare är i din målgrupp? Vare sig du är ute efter den rätta kandidaten för att tillsätta funktionen i din organisation? Oavsett dina mål, Svensk Mediarådgivning vet hur du kan nå din målgrupp på ett effektivt sätt.
  • Annonsering på Snapchat: Ett av de snabbast växande sociala medierna är Snapchat, här befinner sig ungdomarna och plattformen har nu tillgängliggjort annonsering. Vi hjälper dig nå ut till den yngre målgruppen där de befinner sig.